שיווק במדיה החברתית למסעדות וקייטרינג

שיווק במדיה החברתית למסעדות וקייטרינג


רשומה זו היא הראשונה ברשומות בהן אתייחס לסוגים ספציפיים של עסקים. ברשומות אלו אתמקד בצרכים הייחודיים של המגזר המסוים, ולדרך הנכונה לשווק את העסקים הללו באינטרנט ובמדיה החברתית.
מאפייני העסקים בתחום הקולינריה
בגדול מדובר בשני סוגים של עסקים, וכל סוג מתחלק גם לסוגי משנה. אבל ההבדלים המהותיים ביותר, מבחינה שיווקית, הם אך ורק בין הסוגים השונים של המסעדות ובתי הקפה לבין שירותי הקייטרינג, ועדיין גם לשני סוגים אלה יש הרבה משותף.
גם המסעדות וגם עסקי הקייטרינג מספקים ללקוחותיהם חוויה כלשהי שמבוססת על מזון. הם בעצם נותנים ללקוח מספר דברים:
  • מספקים מזון שונה במידה זו או אחרת מזה שהוא אוכל בשגרה
  • מאפשרים לו לאכול בלי לטרוח על הכנת האוכל
  • דואגים, לרוב, לסביבה נעימה בשעת האכילה
אלה הדברים העיקריים. לפעמים נוספים גם דברים נוספים, כמו למשל יצירת חווית שתיזכר לאורך זמן, או כל מיני אפשרויות נוספות.
כשמדובר במסעדה יש גם חשיבות למיקום ולמקום עצמו וגם למראה התפריט. לעומת זאת בקייטרינג חשוב יותר מידע על המנות, על ההופעה של המלצרים, על העריכה של השולחנות ועוד.
מה העסקים הללו צריכים?
  • בלוג – בבלוג ניתן לפרסם טיפים שונים, מתכונים שונים, חוויות מאירועים שונים, לספר מה גרם לכם להקים את העסק, לבחור במיקום, להחליט דווקא על האופי המסוים של המסעדה ועוד. בבלוג ניתן להציג מידי פעם את בעלי התפקידים בעסק (הקבועים יחסית שביניהם, לא כאלה שעובדים תקופה קצרה ומתחלפים)
  • אתר אינטרנט – באתר יהיה מידע בסיסי על העסק. אם מדובר במסעדה אז חשוב לשלב גם מפת ווייז להגעה (וגם הדרכה איך ניתן להגיע בתחבורה הציבורית), אפשרות לבצע הזמנת שולחן (או אפילו הזמנה גם של המנות עצמן) אונליין, תפריט מפורט ועוד
  • אם מדובר באתר של קייטרינג, חשוב מאוד לפרט במדויק את ההרכב של המנות, להציע אפשרויות לשילובים שונים בין המנות, להראות המלצות לעריכת שולחנות ולדרכי הגשה, וכמובן אפשרות לבצע הזמנות ישירות באתר
  • באתר, גם של מסעדה וגם ל קייטרינג, כדאי מאוד להוסיף רשימת לקוחות – אם יש לכם סועדים קבועים שהם גם קצת מפורסמים, אפשר לבקש מהם רשות לפרסם באתר את העובדה הזאת. אם תרצו (מומלץ) אפשר לשים תמונה שלהם, אפשר אתכם יחד, ונחמד יהיה לצרף ליד שמם גם מכתבון קטן מהם או אפילו סרטון וידאו קצרצר בן הם משבחים אתכם. בדומה לזה ניתן להוסיף דף של לקוחות מרוצים, גם אם הם לא מפורסמים ו/או הם בינתיים סעדו אצלכם פעם אחת בלבד.
  • דף עסקי בפייסבוק – כאן תוכלו לפרסם אירועים פתוחים שיערכו במסעדה, לתת טיפים, לשאול שאלות, ובכלל להיות באינטרקציה גם עם מי שכבר ביקרו אצלכם וגם עם לקוחות פוטנציאלים. אם בנוסף יהיה לך גם פרופיל אישי בפייסבוק, תוכלו גם להיות פעילים בקבוצות רלוונטיות.
  • ערוץ יוטיוב – כאן תוכל להראות קטעים מאירועים, מחיי היומיום במסעדה, טיפים מצולמים ומתכונים מצולמים. בחלק מהסרטונים תוכלו להשתמש גם כפרסומות שתופענה אצל אחרים
  • ערוץ אינסטגרם – דומה ליוטיוב אבל בעיקר עם תמונות סטילס
  • אם הלקוחות שלך הם בעיקר בעלי עסקים, חשובה מאוד גם פעילות בלינקדין
  • בעסקי קייטרינג לאירועים, רצוי לנצל את כל הכלים גם להמלצה על ספקים של שירותים אחרים לאירועים, וגם לבקש מכאלה להמליץ עליכם
  • רצוי מאוד ליצור גם כרטיסים באינדקסים ובפורטלים בתחום המזון ובתחום האירועים
  • ועוד

ולסיכום ...

עכשיו ברור שהעסק שלכם צריך שיווק נכון, ופעילות משמעותית באינטרנט ובמדיה החברתית

קשה? ...

 

לחצו כאן ושלחו לי הודעה, אחזור אליכם במהרה ונתחיל לקדם את העסק שלכם



רשומות נוספות על שיווק במדיה החברתית לעסקים שונים:

למארגני שמחות

למפיקי אירועי תרבות

למפיקי כנסים


אתם יותר ממוזמנים להגיב כאן בהמשך ו/או לבקר בדף הפייסבוק של הבלוג, או לפנות בשאלות בדואר האלקטרוני

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדף העסקי של אפרת בסנדילאב

שיווק במדיה החברתית למפיקי אירועי תרבות

שיווק במדיה החברתית לאמנים פלסטיים

קידום עסק באמצעות תוכניות שותפים

מחקר מתחרים באמצעות גוגל